11 Aralık 2012 Salı

Fuzûl'i'den Sevdiğim Beyitler...

          Herkese merhaba! 

          Bugün sizlerle, en sevdiğim dîvan şairlerinden olan Fuzûlî'den seçtiğim bir beyit paylaşmak istiyorum.

"Eyle ser-mestem ki idrâk etmezem dünyâ nedür 
Men kimem sâkî olan kimdür mey û sahbâ nedür"

                                                          Mecnûn'un Dilinden

"Öylesine sarhoşum ki dünya nedir, ben kimim, sâkî olan kimdir, şarap ve kadeh nedir, bilmiyorum."

          Fuzûlî'nin tüm şiirlerinde olduğu gibi burada da söz ettiği aşk, aslında Allah'a duyduğu yoğun sevgi ve muhabettir. Ancak ben yine de bu güzel sözlerin sevgiliye söylendiğini hayal etmekten keyif duyarım. Dünyadaki hiçbir insanın da böylesine bir ilân-ı aşk karşısında kayıtsız kalabileceğini sanmıyorum. 

          Zaten söz konusu beytin "Leylâ ile Mecnûn" mesnevisinden, "Mecnûn Dilinden Gazel"den alınmış olduğunu düşünerek hem mecazi aşkı hem de ilahi aşkı anlattığını kabul etmek yanlış olmaz.

          
          Neşeyle kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder